Salat med rød spidskål og asiatisk dressing

Jeg var på jagt efter gode salater hos @salattosen tidligere i dag, og der faldt jeg altså pladask for hendes opskrift "sprøde grøntsager i asiatisk limedressing" 😳 ....... Jeg knusELSKER alt hvad der indeholder ingefær, chili eller lime, og den her opskrift indeholder alle tre dele 😍😀 ... 

Med inspiration fra hendes opskrift, og de utallige udsendelser med Jamie Oliver jeg har set, fik jeg bikset en lækker salat sammen 👆🏼... Og den var faktisk ikke bare lækker, den var kanon lækker, og skal helt sikkert laves igen!! 😍👌🏼 


Jeg brugte 1/3 af et stort rødt spidskål, 3 mellemstore gulerødder, 1 fennikel, 1/2 mango og en god håndfuld koriander 🙏🏼 Til dressingen brugte jeg 3 lime, 1 tsk fintrevet frisk ingefær, 1 hel chili mild styrke, 1 mellemstort fed hvidløg, 1,5 tsk brun farin, 2 tsk fish sauce, 1 lille håndfuld finthakkede koriander, salt og peber 🙂 

Sådan gør du: Snit kål og fennikel i fine strimler, og riv gulerødderne groft. Rør dressingen sammen og hæld den over grøntsagerne. Mas og knus blandingen godt og grundigt sammen med hænderne! :-D På den måde bliver kålen lidt mindre stiv og grov, men stadig lækker sprød 👌🏼😍 Rør den sammen med mango og friske korianderblade inden servering .... 👌🏼😀🌟 

Jeg håber du bliver lige så vild med den som mig og manden! :D 

Og husk lige at du altid kan følge med på bloglovin og Instagram: @sandras_lykke :D

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Pulled chicken burger med Coleslaw

Pitabrød med fyld af spidskålssalat, grillspyd og tomatsalsa