Du kan mere end du tror

Et af mine store mål er nået!!
For 3 år siden, havde jeg for første gang en ide om, at jeg ville gennemføre et maraton. Det var lige efter Afghanistan, hvor jeg hele tiden søgte nye udfordringer; sprang faldskærm, rappellede fra høje højder, tog nye spændende uddannelser, og generelt i høj grad prøvede mig selv af på forskellig vis.

Inden forsvaret, var min rygrad omtrent som en regnorms, jeg orkede ikke at fastholde sund livsstil, træningsruriner eller andet. Mine længste løbeture begrænsede sig til omkring de 3 km, med flere gåture, hvis jeg da overhovedet kom afsted - Alle skal jo starte et sted. Min første ”lange” tur (langt var det i høj grad i min daværende optik) en 10km rute, som pga. dårlig afmærkning endte ud i en 15 km lang løbetur.

Her gik det op for mig (måske ikke for første gang, men denne gang gjorde det indtryk), at jeg nok var i stand til mere end jeg egentlig lige gik og troede om mig selv.  
… Og det var her de første tanker om maraton blev skabt…
Der skulle imidlertid være rimelig langt fra tanke til handling, og knæsmerter, nye interesser, dovenskab, manglende tro til at det kunne lykkes og meget andet, betød at der skulle gå 3 år, før maraton”drømmen” skulle udleves!
(Kæresten og jeg kommer hånd i hånd i mål - skøn afslutning på en hård oplevelse)

Nu er det en uge siden, at jeg kom igennem den længste løbetur, jeg nogensinde har været ude på... Og hvad har det så betydet for mig?? 
Udover den kæmpe tilfredsstillelse det er, at nå et af sine mål, som i sig selv er så stor en tilfredsstillelse, at jeg synes alle bør sætte sig et mål, og stræbe efter det ( ! ), så føler jeg at jeg har lært utrolig meget om mig selv! 
Det vigtigste jeg har lært er, at det er muligt at flytte sig utrolig langt!!
Og det er nok netop det, jeg vil sige med dette indlæg. Lige meget hvor du befinder dig nu, lige meget hvor meget du vejer, hvor hurtigt du løber, hvor meget vægt du løfter, så kan du uden tvivl ( ! ) med træning og vedholdenhed flytte dig.
Det betyder også for mig, at min rejse herfra er langt fra slut – som jeg har det lige nu, føler jeg, at jeg med den rette træning, kan klare næsten alt! :-D
- - -
Mine næste mål er,
1) At gennemføre Vestkystløbet d. 1. juni, 9 km med en snitfart på 4:45min/km.
2) At gennemføre Nordic race - the warrior d. 17. august, 15 km forhindringsløb
Selve Nordic Race løbet glæder jeg mig til at skrive mere om her på bloggen. Jeg har et ønske om, at træne rimelig målrettet op til dette løb, og forhåbentlig opnå en god tid, en hård oplevelse, og endnu mere personlig erfaring.
- - -
Jeg håber du har sat dig nogle gode mål for din fremtid, og jeg håber du kan finde energi til at opfylde dem. For mig var det, i det sekund jeg kom over målstregen, det hele værd, og mere til! 
Du ønskes en dejlig weekend 
Vh Sandra 
 

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Pulled chicken burger med Coleslaw

Pitabrød med fyld af spidskålssalat, grillspyd og tomatsalsa

Salat med rød spidskål og asiatisk dressing