Husk de små sejre!

Som jeg tidligere har skrevet her på bloggen, er det en god drivkraft og motivationsbooster, at opleve fremskridt i sin træning.
Desværre er man dog ofte så fokuseret på sit fremtidige mål, og på hvor lang rejsen hen mod det er, at man helt glemmer alle de små succeser der sker omkring en!

Feks er mange så fokuseret på fedtprocentsmålinger og badevægtens tal, at de ikke lægger mærke til alle de andre fantastiske ting der sker, når man omlægger sin livsstil. Og det medfører at man snyder sig selv, for en masse små succeser - Øv øv - motivation turns into demotivation

Derfor er det en god ide at effektmåle på så mange måder som muligt, og med jævne mellemrum lave en status.
Det kunne feks. være:
- billeder
- vejning
- fedtprocentsmåling
- styrketest i specifikke øvelser
- konditest
- el. lign. test, som er relevante for dit mål. :-)

Jeg har for et par dage siden lavet indledende styrketest, herunder dips, pull ups og chin ups. Status viser 12 dips, 8 chin ups og 3 pull ups. 
Billeder har jeg også taget, vægten bruger jeg også, og i løbet af denne uge, skal jeg ud at teste min form på en 15 km'er løbetur. Om to uger skal styrken testes igen! ✌

Så hvis du har et mål, så få alle aspekterne med, så du ikke snyder dig selv for en masse små succeser. Det er de små sejre der skal hjælpe dig i mål.
 




God træningslyst
Vh Sandra :-)

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Pulled chicken burger med Coleslaw

Pitabrød med fyld af spidskålssalat, grillspyd og tomatsalsa

Salat med rød spidskål og asiatisk dressing