Intervalløb på stranden

Pinse, fridag, godt vejr og gode ben. Ja tak! :-) 

I dag har der været intervalløb på programmet! 


Tanken bag dagens træning var, at intervalløb, udover en række konditionsforbedrende elementer, som jeg kunne drage god nytte af, også bidrager til en bedre psyke. 
Som jeg har nævnt i tidligere indlæg, har jeg ikke jordens bedste "pres dig selv"-evne, og min smertetærskel kan til tider være lidt præget af comfort-zone.

Men altså.. nogen gange kan jeg da godt være pres dig selv typen - det sker bare ikke lige så tit :-p ... Så det skal der jo arbejdes på! 

Så ja, intervaltræning det blev, nede på sædding strand, i det gode sommervejr! 

Programmet bød på opvarmning og derefter 10 x 300 m tempo løb i det bløde sand!

God damn it! 
Det var uden tvivl noget af det hårdeste jeg nogensinde har udsat mig selv for. Ved hvert skridt sank min fod langt ned i sandet, var ekstrem tung at løfte op igen, og jeg måtte spænde op i hele kroppen, for at trække mig vej fremad. Det var virkelig hårdt arbejde at få fart på! :p

Allerede efter runde nummer 2, ja måske endda allerede nummer 1, tænkte jeg, at jeg havde lyst til at stoppe, eller i hvert fald skære ned på antallet af runder. Men så forsøgte jeg ihærdigt, at minde mig selv om, at det var for min egen skyld jeg gjorde det - og så puklede jeg videre, med både arme og ben.

Det jo må være det, man kalder en succes!






Hvis du søger lidt ekstra udfordring i dit løb, eller bare ønsker at prøve noget nyt, så synes jeg helt klart du skal prøve kræfter med en løbetur/interval i det bløde sand! 

Puuuha :D 
Det var hårdt - men bestemt ikke sidste gang jeg har prøvet det. :-)

Godnat siger jeg herfra! 
I morgen kalder praktikken i Tønder, så vækkeuret ringer allerede kl 5. Piv ;-) 

Håber du har nydt pinsen. 
Vh Sandra 

Kommentarer

Populære indlæg fra denne blog

Så mange måltider skal du spise om dagen ...

2 skønne salater med spidskål

6 flotte og næringsrige grøntsagsblomster