3. plads til Nordic Race Aalborg

I juni-måned skrev jeg blandt andet følgende i mit indlæg: ”Du kan gøre dit bedste”, efter at jeg havde tilmeldt mig Nordic Race – The warrior, deres længste og mest udfordrende forhindringsløb:

”Ok, kursen er sat! Jeg er betaget af de store krav, som kroppen skal kunne opfylde gennem de bredtfavnende forhindringer Nordic Race har stablet på benene - men er det så realistisk, med ganske lidt erfaring indenfor forhindringsløb og trail-løb, at formulere et mål der hedder: ”Jeg vil have en top 10 placering blandt kvinderne til Nordic Race!”

Min tanke er umiddelbart: Pfffhh!! Pøj pøj… Det kommer da aldrig til at ske… Hvem er det ikke lige, som vinder sådan nogle løb; trænede crossfit-girls, som kan tage 200 pull ups uden sved på panden og trail løbere, som har gennemført lignende løb måske hele deres liv, og er vant til at løbe i mudder, skov mm. Hvad kan jeg dog stille op mod dem?   

Tja, måske har jeg også helt og aldeles ret, at det aldrig kommer til at ske, men som jeg skrev i mit seneste blog-indlæg, så har Copenhagen Marathon lært mig en vigtig ting – at man kan mere end man tror. Men samtidig har det også, med indflydelse fra andre oplevelser, lært mig noget ganske logisk: at man kan det, man kan. I klinisk praksis, som fysioterapeut stud, oplever jeg ofte patienter sige ”puha, det tror jeg ikke at jeg kan, men jeg kan da gøre mit bedste!” og til det svarer jeg altid ”ja, at gøre sit bedste, er det eneste man kan”. Så som svar, til mit eget spørgsmål ”hvad kan jeg dog stille op mod dem?”, vil jeg blot svare: Du kan gøre dit bedste."

I dag kan jeg så med stolthed fortælle at ”mit bedste” var nok til at indbringe 3. hurtigste tid blandt de 107 deltagende kvinder til årets løb.

 
Stolt? Ja!
Var det hårdt? Ja!
Ville jeg gøre det igen? JA!

Næste udfordring finder sted i Esbjerg, og går under navnet "SEPE extreme challenge" - et helt nyt forhindringsløb, som står for første gang 13. september i år. 


Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Pulled chicken burger med Coleslaw

Pitabrød med fyld af spidskålssalat, grillspyd og tomatsalsa

Salat med rød spidskål og asiatisk dressing