Er overvægt et symptom?

Ofte når man taler om overvægt, så taler man udelukkende om kost og motion, og det er da klart, for hvis der er noget der er sikkert i samtlige teoribøger, så er det at overvægt opstår når energiindtaget er større end energiforbruget.

Det er dog min overbevisning at der er flere grunde til at man kan blive overvægtig - i hvert fald kan der være flere grunde til at energiindtaget bliver større end energiforbruget, og at overvægt kan være et resultat af andre problemstillinger, som f.eks. psykiske forhold, samfundsmæssige forhold, problemfuld opvækst eller andre forhold.

I dag er jeg derfor startet op på et projekt, hvor jeg vil forsøge at klarlægge hvilke aspekter der kan have en sammenhæng med udviklingen af overvægt.

Jeg glæder mig rigtig meget til at komme i gang, og jeg håber at det kan være med til at styrke mine kompetencer i mit videre arbejde med at hjælpe overvægtige, til at nå deres drømmevægt.



Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Pulled chicken burger med Coleslaw

Pitabrød med fyld af spidskålssalat, grillspyd og tomatsalsa

Salat med rød spidskål og asiatisk dressing