Avocado-lime-salsa - nem og lækker side-dish!

I gårsdagens indlæg på bloggen, skrev jeg at sundt mad ikke altid er lig med grøn salat og hårde gulerødder. Men i dag har jeg så haft mere rå salat på min tallerken end jeg har haft i længe - og for dææælen det var lækkert!!
 
En stor succes på tallerkenen i dag, var denne nemme og lækre salsa, som du simpelthen bare er nødt til at prøve hurtigst muligt!!! ;-)



AVOCADO-LIME-SALSA:
Snittet avocado og agurk blandes i et ca 1:1 forhold, og saften fra limefrugt presses udover.
I dag brugte jeg en agurk og 2 små avocadoer, samt saften fra en halv lime 
Ja - det var så det!

Lækker side-dish klar på ganske få minutter - og så smager det himmelsk :-)) Især til en god og krydret bøf, eksempelvis ligesom denne, der kommer fra en stor tyk fritgående ko! :-D

Jeg har også tidligere brugt til en tunbøf, hvor den også var fænomenal pga. dens syrlige smag. 


Næringsværdi:
Ca. 100 kcal pr. 100 g :-)

Ingrediens Mængde (g) Protein (g)  Kulhydrat (g) Fedt (g) Energi (Kcal)
Avocado 75 1,4 10,7 9,8 136,7
Agurk 75 0,5 1,6 0,1 9,1
Lime 10 0,1 1,1 0 4,7
Total 150 2,1 13,3 9,9 150,5

God aften!
Og velbekomme :-)
 


Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Pulled chicken burger med Coleslaw

Pitabrød med fyld af spidskålssalat, grillspyd og tomatsalsa

Salat med rød spidskål og asiatisk dressing