Gode kulhydrater er din ven

Der findes mange slankekure hvor kulhydrater nærmest er bandlyste, men for mig er det simpelthen et must for at klare mig igennem en dag med fart på.

Selvom kulhydrat ofte omtales på lige fod med den store stygge ulv, så er det jo vigtigt at huske på at kroppen har brug for kulhydrat af flere årsager. Udover at være en vigtig brændstofkilde for hjerne og nervesystem, en vigtig kilde til vitaminer, mineraler og kostfibre, og vigtigt i forhold til at sikre et passende blodsukkerniveau, så er kulhydrat også afgørende for præstationsevnen. 

Min lillesøster og jeg har fuldt program hver uge, hun spiller fodbold 5 gange ugentligt, og jeg skal fra det nye år til at have 11 hold om ugen, og ved siden af cykler jeg, løber og spiller fodbold. For at blive klar til de mange energikrævende udfordringer 2014 kommer til at bringe, har min søster og jeg været i køkkenet, og kommet med vores bud på en ren energibooster fyldt med gode både langsomme og hurtige kulhydrater


Opskriften er ca sådan :)

Opvarm 50g olie i en gryde 
Tilsæt:
100 g hakkede mandler 
2 dl havregryn
2 dl cornflakes 
2 dl kokosmel 
Hakkede tranebær og abrikos efter behov  
2-3 dl honning 
Det hele presses hårdt sammen i en rugbrødsform 
Overhældes evt med smeltet mørk chokolade 

Sæt på køl og skær den efterfølgende ud i ønsket størrelse. Nyd inden træning, fodbold, konkurrence eller andet hvor du har brug for et ekstra boost. 

Og husk: Gode kulhydrater er din ven :-))

P.s. Selvom det er svært at holde snitterne væk fra denne lækre energibar, så husk nu samtidig - alt med måde! ;D .. Det er vigtigt med en god fordeling af kulhydrat, protein og fedt!
Kontakt mig hvis du er i tvivl om hvor meget du med fordel kan indtage af hver.
Vi ses :-)

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Pulled chicken burger med Coleslaw

Pitabrød med fyld af spidskålssalat, grillspyd og tomatsalsa

Salat med rød spidskål og asiatisk dressing