Skyr-jordbær-dessert.. Gode håndboldherre-farver!

I dag skulle jeg jo komme med et bud på en god dessert uden tilsat sukker og med lavt fedtindhold. Og jeg har faktisk glædet mig til netop dette i lang tid! I hvert fald sådan ca. fem dage...
Jeg har vist det man kan kalde for en ret så sød tand, så efter bare fem dage på kostplan, så var det tiltrængt med noget sødt til ganen! ;-)

Dessertens tema er ganske tilfældigt rød-hvid, hvilket jo bidrager til at den hermed er blevet udvalgt af mig som en kanon håndbold-feber-dessert. ;-) Og jeg har da også i dagens anledning nydt desserten sammen med et par stykker fra min familie over nogle høje udråb over en fantastisk håndboldkamp <3 (Tillykke med sejren til DK)

Men her kommer den så, Håndbold-feber-desserten :D



Ingredienser:
500g jordbær
Stevia
Vanilje
Kartoffelmel efter behov
600g neutral skyr
50 g mandler
4 skiver rugbrød
2 spsk honning
(Evt. lidt mørk chokolade)

1. Først lavede jeg en jordbærgrød, ved at koge jordbær i ca. 1 dl vand og søde det med Stevia og vanilje. For at gøre den lidt mere fast brugte jeg 4 tsk kartoffelmel.

2. Inden jordbærgrøden var helt udkogt tog jeg ca. 0,5dl af saften fra og hældte over i en skål.

3. Saften fra skålen blandede jeg (da det var koldt) sammen med ca. 200g neutral skyr.

4. Dernæst honningristede jeg nogle rugbrødsstykker og hakkede en stor håndfuld mandler (og mørk chokolade :-o ..) Dette blandede jeg sammen til en sprød müsli.

6. Det gav tilsammen fire separate skåle med: Jordbærgrød, Rugbrøds-müsli, Neutral skyr og Jordbær skyr

7. Indholdet hældte jeg lag på lag i et glas .. mmmhhh... <3

Lige lidt første-forsøgs-info:
Jordbærskyren er en del tyndere end de resterende ingredienser, og hvis man hælder noget oven på dette synker det bare ned i midten. Jeg har derfor erfaret at det er bedst med følgende rækkefølge:
1) neutral skyr, 2) jordbærskyr, 3) rugbrødsmusli, 4) jordbærgrød, 5) rugbrødsmusli.

Håber du kan li den!
Og GOOOO Danmark!! <3

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Pulled chicken burger med Coleslaw

Pitabrød med fyld af spidskålssalat, grillspyd og tomatsalsa

Salat med rød spidskål og asiatisk dressing